wtorek, 24 listopada 2009

Szybkie prototypowanie interfejsu użytkownika w przeglądarce

Ostatnio chciałem stworzyć szybko prototyp interfejsu użytkownika nowej aplikacji. Na początku przypomniałem sobie że kiedyś zainstalowałem na moim ubuntu aplikację do grafiki wektorowej Inkscape. Jednakże po półgodzinnej zabawie doszedłem do wniosku że potrzebuję prostszego narzędzia. Zapewne Inkscape przydałby się gdybym miał większe umiejętności graficzne oraz częściej potrzebował tworzyć podobne dokumenty.

Postanowiłem znaleźć jakiegoś innego narzędzia. I po krótkim wyszukiwaniu w sieci znalazłem wreszcie program który potrzebowałem, w zasadzie jest to dodatek do Firefoxa, nazywa się Pencil i jest dostępny tutaj. Obsługa tego dodatku jest trywialna, dokumenty można zapisywać w formacie xml lub jako plik png. Posiada przydatny zbiór kształtów. Brakuje może jeszcze drzewka. Ale nie można przecież mieć wszystkiego za darmo w dodatku do ściągnięcia i zainstalowania w 5 sekund.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz